dilluns, 1 d’abril del 2024

COLÒNIES D'EDUCACIÓ EMOCIONAL

L’escola Amor de Déu va organitzar unes colònies d’educació emocional i treball en equip pels nens i nenes d’ESO. Aquests valors es van treballar durant 3 dies a La Granja (Santa Maria de Palautordera)


Algunes de les activitats van ser:
La cabana: Aquesta activitat consisteix a fer una cabana entre tota la classe i així treballar el respecte entre companys i el treball en equip.
El tobogan: Et llançaves amb una altra persona per un tobogan gegant. Quan arribaves a baix, havies de dir-li una cosa bonica a l'altra persona. Aquí vam treballar l'autoestima. 

 
El cavall: Intentaves fer una volta amb el cavall per un cercle. Aquí treballàvem la paciència i la confiança.

Objectiu de la casa de colònies:
L’objectiu va ser potenciar l’autoconeixement, millorant així la nostra autoestima. Amb la metàfora dels 4 elements: Aigua, Foc, Terra i Aire, vam prendre consciència de la nostra essència i de com incideix en la manera de relacionar-nos amb els altres.
En definitiva, aquestes colònies ens van servir per a millorar en nosaltres mateixos i conèixer més els companys/professors.

Entrevistes:

-Creus que ha millorat el comportament i treball en equip?
Crec que a partir d'aquelles colònies hem après a ajudar a tots i totes. Sincerament, crec que sí. 
Bruna M de 1r d’ESO C
Sí perquè l'entrenament de les competències emocionals dels alumnes es va aconseguir a través de les diferents activitats executades en equip. 
Marta Ferrer tutora de 1r d’ESO A

-Et van agradar els monitors i les instal·lacions?
Les instal·lacions eren molt boniques, des de les habitacions, fins a la zona d'activitats i esbarjo. Les monitores van ser molt amables i treballadores, però jo crec que li van donar moltes oportunitats a aquelles persones que no se sabien comportar. 
                                                                                                                         Bruna M de 1r d’ESO C

Els monitors són persones amb vocació que treballen per assolir millorar la formació de cada nen i nena, que intenten que els dies de convivència siguin divertits, però també que es produeixi un creixement personal i una millora en la relació entre companys. 
                                                                                                              Marta Ferrer tutora de 1r d’ESO A

-Recomanaries aquest lloc?
Sí que el recomanaria, ja que és un lloc envoltat de natura i on es poden fer un munt d'activitats divertides, amb tranquil·litat i sense necessitat d'utilitzar la tecnologia.
Jo crec que sí, però fent diferents activitats. 
                                                                                                                            Bruna M de 1r d’ESO C

-T’ha agradat aquesta experiència amb la teva classe, companys i professors?
A mi m'ha agradat molt aquest lloc i el fet d'estar amb nous/ves companys/es i tenir oportunitat de conèixer-los. Els professors i professores van estar molt amables i sempre preguntant com estàvem i com ens ho estàvem passant. 
                                                                                                                              Bruna M de 1r d’ESO C
Ha estat molt enriquidor i profitós, m'ha ajudat molt a conèixer els meus alumnes i veure com es relacionen i com arriben a acords per aconseguir els objectius de les diferents activitats.
Marta Ferrer tutora de 1r d’ESO A
-T’ha agradat el tracte dels monitors?
A mi m'ha agradat molt com ens van tractar, ja que sempre ens ajudaven i ens respectaven. 
                                                                                                                              Bruna M de 1r d’ESO C

                                                                               Autors/es: Alexandra D, Martina V, Alejandro C, Mario C i Laia B

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada